miercuri, 27 noiembrie 2013

Verificare sumara de iarna

Ieri am purces la drum pentru schimbarea cauciucurilor de vara cu care a tot fost incaltata masina, cu cele de iarna. Am tot amanat momentul acesta datorita temperaturilor inca bune pentru gumele de vara ("specialistii" sunt de parere ca cele de iarna sunt eficiente la temperaturi constante sub 7°C; drept pentru care vazand ca maximele zilelor se situeaza inca la 10-13 grade, am lasat-o mai moale; dar gata, a venit frigul, am plecat catre mesterii rotilor). Si, pentru a treia schimbare sezoniera la rand, am ales sa trec pe langa vulcanizarile de pe marginea strazii pentru a ma indrepta catre service-ul autorizat.

Inutil, ati putea spune unii dintre voi. De ce-as face asta cand vorbim doar de schimbarea a patru cauciucuri? Adevarat, v-as putea raspunde. Dar pe langa faptul ca reprezentanta si service-ul se gasesc la doar 5 kilometri de casa, e drept, o distanta buna pentru prezenta pe acest traseu a cel putin 4 vulcanizari de cartier, o vizita la service-ul autorizat imi da posibilitatea de a cere angajatilor de acolo si o "verificare sumara de iarna".

Adicatelea in loc sa ridice masina cativa centimetri de la sol ca sa-i schimbe cauciucurile, o ridica in slavi cu elevatoarele lor iar mecanicul se baga pe sub ea, trage, impinge si verifica tot ce stie ca trebuie controlat la o "verificare sumara de iarna". Totul pentru un surplus la nota de plata de doar 24 de lei pe langa cei 60 standard pentru cauciucuri. Un cost mic fata de cel al reparatiilor eventual necesare in cazul unui incident ce ar putea aparea din cauza unei defectiuni mecanice neobservate la timp. Un cost mic pentru linistea interioara ca masina este pregatita pentru iarna. Ca si la asigurari. Platesti pentru linistea ta, sperand ca nu se va intampla nimic (mai rau e cand chiar se intampla evenimentul asigurat).

Si ce sa vezi? Masina chiar avea o problema, una dintre roti incepuse sa "clantane", in sensul ca pivotul si bascula de la una dintre rotile motrice au inceput sa aiba un joc de glezne ce ar fi putut duce la slabirea mecanismului, fracturarea si astfel ruperea lui, lasandu-ma in mijlocul strazii in cazul in care dadeam mai voiniceste intr-o groapa aflata intr-o curba. Probabilitate mare mai ales iarna cand se formeaza podeturi si gropi de gheata. Asa ca iata-ma cu programare la service, pentru rezolvarea problemei. Alti bani dar alta distractie cu masina ca noua. De altfel l-am si intrebat pe mecanic "Deci, cu exceptia acestei probleme, pot sa ma distrez iarna asta?" Iar raspunsul a fost bineinteles afirmativ.

Drumuri bune si iarna frumoasa!